دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان همدان گفت:

 آسیب جدی آموزش و پرورش همدان از ضعف مدیریتی

 دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان همدان گفت: آموزش و پرورش استان همدان از ضعف مدیریتی در ارکان اصلی ادارات و نواحی، آسیب جدی دیده است.

 آسیب جدی  آموزش و پرورش همدان از ضعف مدیریتی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان همدان بیان داشت: فرهنگیان انتظار دارند در دولت دوازدهم، نابسامانی های دولت یازدهم در عرصه آموزش و پرورش جبران شود و برای رفع بی عدالتی ها و حل مشکلات معیشتی، ارتقاء جایگاه منزلتی معلم، اقداماتی انقلابی به عمل آید.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش، معلم پیش از اینکه حقوقش را دریافت کند بارها خبر زیر‌نویس شده آن را در رسانه‌های تصویری می‌بیند، افزود: مگر خبر مربوط به پرداخت حقوق یا معوقات، آن هم برای ساعت‌ها کار مفید و سخت، اتفاق عجیبی است که باید بارها از زیرنویس شبکه‌های خبری بگذرد.

زاهری ابراز داشت: متاسفانه سوق دادن دانش آموزان به رشته های دبیرستانی وعدم هماهنگی هدایت تحصیلی آنان ‌‌‌‌به رشته های غیر نیاز جامعه که موجب بحرانی در آینده خواهد شد که به نوبه ی خود در کل سیاست کشور تاثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: برخلاف ادارت دیگر عزل و نصب مدیران مدارس در آموزش و پرورش براساس حزب حاکم چینش می شود، نه بر اساس لیاقت و توانایی؛ که این امرآسیب زیادی به آموزش وارد کرده است.

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان همدان با بیان اینکه فرهنگیان منتظر برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، گفت: آیا با همه فراز و نشیب‌های موجود در روند و سیر این پرونده، فرهنگیان به حقوق خود دست پیدا می‌کنند و می‌توانند امیدوار باشند که با ثروت‌های به یغما برده شده خود و دست‌درازی کردن سودجویان فاسد برخورد قاطع می‌شود و دیگر شاهد این چنین تخلفات و سوءمدیریتی نخواهند بود.

وی ابراز داشت: فرهنگیان استان همدان از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارند که هر چه سریع‌تر وضعیت آموزش و پرورش استان را مشخص کند تا حرکت و پویایی در حوزه تعلیم و تربیت استان دمیده شود.

زاهری با اشاره به مطالبات فرهنگیان استان با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش استان از ضعف مدیریتی در ارکان اصلی ادارات و نواحی، آسیب جدی دیده است، گفت: فرهنگیان استان خواستار اصلاح جدی در مدیریت و معاونین ادارات توسط مدیر کل جدید هستند.

وی عنوان کرد: برای پیشرفت واقعی و پایدار نیازمند افرادی عمل گرا و باحاشیه کم هستیم.

 دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان افزود: کسی که ساختار کلی اداره آموزش و پرورش را اصلاح کند، تفکرعلمی را به اداره کل حاکم کند، اعتقاد به تربیت و استفاده از نیروهای جوان مدیر داشته باشد و طوری نباشد که بعد از ۴۰ سال که از انقلاب می گذرد، برای چند مدیر و معاون در اداره کل و مناطق تابع آن در یک دایره محدود دور بزند.

زاهری گفت: انتظار فرهنگیان، نخبگان فرهنگی استان همدان از مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت محترم تدبیر و امید و مقام عالی وزارت انتصاب مدیری مومن و متعهد، توانمند و تحصیلکرده، دارای خط مشی ثابت، مدیری جوان ولی پخته که فرصت خدمت کافی داشته باشد، مورد وثوق و اطمینان فرهنگیان باشد، را دارند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تدابیر مسولان والامقام دولت تدبیر و امید در روزهای آینده شاهد نشاط و شادی بیشتری در بین فرهنگیان بوده و انتصاب مدیری توانمند در آموزش و پرورش استان همدان را شاهد باشیم.

 انتهای پیام/د.ا

ضعف مدیریتی در ارکان اصلی آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.